گزارش ویژه خبری نمایندگان رسانه های خارجی مقیم ایران از سامانه چیگل

بازدید خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های خارجی مقیم ایران از پارک علم و فناوری فارس (خبرنگاران و تصویربرداران که از شبکه های فونیکس چین، آپا (APA)،تلویزین ای.ان.اس (ANS) و خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان، شبکه المنار لبنان و شبکه الاتجاه و الرشید عراق بودند. از دستاوردهای پارک علم و فناوری فارس خبر تهیه فرمودند.

در ابتدای این بازدید و در نشست خبری با رئیس و مدیران ارشد، دکتر فرید مُـر، رئیس پارک علم و فناوری فارس ضمن تشریح فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری فارس بیان داشتند که این پارک جزء 3پارک برتر کشور است و تعاملات مناسب بین المللی با برخی کشورهای خارجی صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با تاکید بر اینکه به دنبال جذب ایده ها با تکنولوژی بالا هستیم، آمادگی این پارک را برای جذب سرمایه گذاری های مشترک داخلی و خارجی اعلام کرد.

استفاده از ظرفیت های قانونی و حقوقی و نیز تفاهم نامه های منعقده داخلی و بین المللی در پارک علم و فناروی فارس از مواردی بود که ایشان جهت حمایت از موسسات مستقر برشمردند.

در ابتدای این نشست دکتر بایبوردی، معاون اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سفر این تور رسانه ای به شیراز برای نخستین بار است که صورت می گیرد که هدف از آن آشنایی با دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران است و اطلاهع رسانی به افکار عمومی منطقه و جهان است.

درپایان نیز از تعدادی موسسات منتخب پارک علم و فناوری فارس و از جمله از شرکت همیشه پویا، سامانه چیگل، بازدید و گزارش ویژه خبری تهیه فرمودند. ظهور یک مکان بازار اینترنتی ایرانی قابل رقابت با نمونه های جهانی بسیار مورد توجه گروه های رسانه ای بین المللی مذکور قرار گرفت.