مراسم امضای تفاهم نامه بین شرکت توسعه تجارت برنا (وابسته به گروه اقتصادی آرمان – هلدینگ بانک توسعه صادرات) و همیشه پویا، در زمینه ساماندهی زیرساخت صادرات کشور بر بستر چیگل

پس از رایزنی ها و مذاکرات متعدد و گسترده بین مدیران و روسای محترم گروه اقتصادی آرمان وابسته به هلدینگ بانک توسعه صادرات و مدیران شرکت همیشه پویا که از اسفندماه 1394 آغاز گردید و بالغ بر پنج ماه به طول انجامید، تفاهم نامه همکاری های گسترده در زمینه ساماندهی زیرساخت صادرات کشور با هدف توسعه کمی و کیفی شاخص صادرات کشور، در تاریخ یازدهم مردادماه جاری، امضاء و مبادله گردید.

این مراسم در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری فارس و با حضور مدیران ارشد گروه اقصادی آرمان وابسته به هلدینگ بانک توسعه صادرات( جناب آقای دکتر مستشار، مدیر عامل محترم این گروه اقتصادی، جناب آقای دکتر امید کیا، مدیر عامل محترم شرکت توسعه تجارت برنا، جناب آقای دکتر تهرانی، مدیر محترم امور حقوقی و جناب آقای طبلشی ، مدیر روابط عمومی این گروه اقتصادی) و مدیران ارشد پارک علم و فناوری فارس، (جناب آقای دکتر مر، ریاست محترم پارک علم و فناوری فارس، معاونین محترم ایشان، جناب آقای دکتر نصیری و جناب آقای دکتر کشاورز) و مدیر عامل محترم سازمان مدیریت صنعتی منطقه جنوب، جناب آقای دکتر احمدپور، نمایندگان محترم شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و مدیران و کارکنان محترم و تلاشگر همیشه پویا برگزار گردید.

4در این مراسم اهداف تفاهم نامه و چشم اندازهای ترسیم شده برای همکاری مرور گردید و تمامی ارکان، عزم جدی خود برای همکاری در اجرای این طرح ارزشمند ملی را اعلام نمودند.

جناب آقای دکتر مستشار، مدیر عامل محترم گروه اقتصادی آرمان وابسته به هلدینگ بانک توسعه صادرات ، ضمن تبیین نقش این گروه اقتصادی در جهت عملیاتی نمودن مفاد تفاهم نامه و الزامات تحقق آن، امکانات گروه را در جهت حمایت از سیاست های اقتصاد دانش بنیان ارایه فرمودند. ایشان بر بهره مندی حداکثری از توان گسترده مدیریت فرآیند صادرات عمده شرکت توسعه تجارت برنا (نماینده گروه آرمان در تفاهم نامه فی مابین و مجری مفاد تفاهم از طرف این گروه) و تجارت و امانات گسترده این شرکت بر بستر چیگل، تاکید فرمودند.

خانم فرزانه دانشمند، رئیس هیات مدیره شرکت همیشه پویا که متولی توسعه سامانه چیگل می باشد، ضمن ارایه مطالبی در زمینه مقایسه میزان بازگشت سرمایه ناشی از سرمایه گذاری در سوداگری و تجارت های رایج با سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه که نرخ جهانی آن بالغ بر سه هزار درصد است و ضرورت توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش با همکاری سه رکن دولت، سرمایه گذار و شرکت دانش بنیان (مدل مثلثی توسعه اقتصاد دانش بنیان) ، خواستگاه شکل گیری توسعه سامانه چیگل را بیان فرمودند.

جناب آقای دکتر امیدی کیا، مدیر عامل محترم شرکت توسعه تجارت برنا، ضمن ابراز خرسندی خود از امضای تفاهم نامه مذکور، لزوم اقدام علمی، در جهت استراتژی تجاری سازی هر چه سریعتر چیگل، مدل بسیار مطلوب و جالبی را ارایه فرمودند که در دستور کار تیم توسعه کسب و کار چیگل قرار گرفت.

جناب آقای مهندس ساسان عباسی، مدیر عامل جوان و جسور شرکت همیشه پویا، ضمن ارایه تجربه کشورهای مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات ساخت داخل کشورشان و توسعه زیرساخت و مکان بازارهای اینترنتی مشابه چیگل، لزوم حمایت بخش دولت از تحقق این طرح ارزشمند ملی را مورد درخواست و تاکید قرار دادند و در نهایت با ارایه مسیر توسعه فعلی و آتی چیگل، برنامه های کلی انتشار سامانه در فضای اینترنت را به صورت اجمالی، سخنان خود را خاتمه دادند.

در ادامه، جناب آقای دکتر مر، ریاست محترم پارک علم و فناوری فارس، ضمن معرفی شرکت همیشه پویا به عنوان یکی از برترین شرکت های پارک فارس که سومین پارک علم و فناوری کشور می باشد، حمایت همه جانبه این پارک و معاونت فناوری ریاست جمهوری از این طرح را اعلام فرمودند و برنامه جدی پارک علم و فناوری فارس، برای معرفی چیگل به عنوان یک ایده کسب و کار ممتاز در اجلاسیه های جهانی پیش رو در ویتنام و روسیه را اعلام فرمودند. ضمناً ایشان زمینه های همکاری های آتی بین گروه اقتصادی آرمان و پارک فارس را برشمردند که مورد استقبال جناب دکتر مستشار، مدیر عامل محترم گروه اقتصادی آرمان قرار گرفت.

جناب آقای دکتر آزادی، معاون فنی محترم پست استان فارس و نماینده پست جمهوری اسلامی ایران (پ.ج.ا.ا) ، ضمن آنکه از طرف آن شرکت آمادگی کامل خود برای همکاری شرکت پ.ج.ا.ا در زمینه لجستیک و حمل و توزیع خرد داخلی و بین المللی را اعلام فرمودند و خرده فروشی بین المللی کالای ایرانی را یکی از مهمترین استراتژی های صنعت پست کشور برشمردند، از توسعه چیگل در جهت تحقق این استراتژی ملی توسعه تجارت خارجی ابراز خوشحالی فرموده و خالصانه آرزوی موفقیت نمودند.

جناب آقای دکتر احمد پور، مدیر عامل محترم سازمان مدیریت صنعتی منطقه جنوب و مشاور ارشد شرکت همیشه پویا در حوزه مدیریت مالی و اقتصادی، ضمن آنکه آمادگی کامل سازمان مدیریت صنعتی در فارس و کشور برای برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای تامین کنندگان و تولید کنندگان جهت کار با سامانه “چیگل” را اعلام فرمودند و برای تحقق این طرح ارزشمند ملی، صمیمانه دعای خیر فرمودند، این نوع شکل گیری ارکان انجام کار که بخش دولتی و خصوصی در کنار هم ایجاد نموده اند را نمونه ای هوشمندانه و اثربخش ارزیابی فرمودند.

در نهایت، جلسه با سخنان امید بخش جناب آقای دکتر مر، ریاست محترم پارک علم و فناوری فارس، خاتمه یافت و مراسم مبادله تفاهم نامه توسط مدیر عامل محترم شرکت توسعه تجارت برنا، جناب آقای دکتر امیدی کیا و جناب آقای مهندس ساسان عباسی، مدیر عامل جوان و جسور شرکت همیشه پویا، انجام انجام شد.

 2