از زبان آقای مهندس پورداد دانشمند داستان موفقیت ITSM

مارس 7, 2016

AMN_9406
مشکل آبفای روستایی عدم وجود سیستمی منظم جهت 1- تعمیر سیستم های معیوب 2- کالاهایی که از طرف شرکت برای ماموریت و کارهای اداری امانت داده میشد. همچنین عدم وجود سرویس هایی مثل گردگیری و تمیز کردن سیستم ، رسیدگی به شبکه و… که به صورت منظم هر سه ماه, شش ماه و یک سال یکبار باید انجام میشد. برای حل این مشکل از ITSM استفاده کردیم که دو نسل دارد: نسل اول که مدیریت کسب و کار است که با دات نت نوشته شده است و برای مخابرات بصورت سفارشی نصب شد و نسل دوم زیر ساخت بیزنسی نرم افزار برای گردش فرم روی هوش تجاری انجام شد که هر دو با هم نسل آخر هستند که برای آبفای روستایی نصب شد.

نرم افزار دارای سیستمی است که به سرور وصل است و برای حل مشکلات سیستم ها و وسایل لازم جهت ماموریت از ticket management استفاده می کنند. در قسمت ticket management همه ی کارمندان در چارت سازمانی ثبت نام می شوند و با توجه به نام کاربری و رمز عبور، سیستم ها به افراد منتصب می شود. نوع مشکلات ,شرح و پیوست و… از این طریق برای مدیریت ارسال و در مدت زمان مشخص شده ای این پیام به صورت خودکار برای قسمتIT ارسال می شود. در مرحله بعد رئیس بخش IT تیکت ها را بین کارشناسان تقسیم می کند. کاربرها موارد تعمیری را به بخش مربوطه تحویل می دهند و بعد با دریافت کد رهگیری و تعمیر شدن قطعه معیوب، آن را تحویل می گیرند.

در نهایت نرم افزار ITSM باعث شد سرویس های دوره ای ، سرویس کالاهای امانی، سرویس های کالای مصرفی و سرویس گزارش های مدیریتی به صورت منظم تر و سیستمی در زمان کمتر انجام گیرد.