(1395/03/03)شرکت مدیران همیشه پویا در نشست اعضای برتر هیئت علمی دانشگاه شیراز

r_216_160523165529
در این نشست مدیران همیشه پویا به معرفی سرویس های جدید و میزان همکاری این شرکت با دانشگاه از طریق جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف شیراز پرداختند .

دکتر فرید مُـر، رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به تفاهم نامه منعقده بیان داشت: این تفاهم نامه شروع و طلیعه خوب و مبارکی است برای دانشگاه و پارک علم و فناوری فارس و دانش آموختگانی که نگران آینده شغلی خود هستند و همچنین رسیدن به نقطه ای که دانشگاههای ما کارآفرین شوند.

وی ضمن خیر مقدم به هیات رئیسه دانشگاه شیراز و با اشاره به نامگذاری سال95 به سال ” اقتصاد و مقاومتی، اقدام و عمل”، پارکهای علم وفناوری را محلی مناسبی دانست که این شعار محقق و عملی شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم اضافه کرد: در پارکهای علم وفناوری ایده و خلاقیت کاربرد دارد و دانشگاه محلی است که این موارد زائیده و تولید می شود، از همین سوی باید ارتباط و همکاری تنگاتنگی بین دانشگاه و پارک وجود داشته باشد.

دکتر فرید مُـر ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس آماده همکاری گسترده و در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات به دانشگاه شیراز و اعضای هیات علمی است.

دکتر سید مهدی نصیری، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری فارس، به توانمندی و ظرفیتهای موجود دراستان فارس اشاره کردند و خبر از راه اندازی مراکز رشد تخصصی ICTو صنایع دستی و گردشگری دادند.

ایشان یکی از دلایل عدم موفقیت برخی شرکتها در پارکهای علم وفناوری را عدم شناخت کافی بازار و نیازهای آن توسط داوری طرح ها در مرحله اول و سپس توسط خود شرکتها دانست و خواستار این شد که اعضای هیات علمی و دانشگاه در این امر تقویت شود.

همکاری در حوزه آموزش و نیز استفاده از توان محققین در تحقیق و توسعه(R&D) شرکتها از دیگر مواردی بود که معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس به آن اشاره کرد.

دکتر بهنام کشاورزی، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری فارس خبر از اضافه شدن بیش از 14 هکتار به اراضی پارک علم و فناوری فارس داد و هم چنین بیان داشت در تامین نیروهای جدید در پارک علم و فناوری فارس از فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز بیشتر استفاده خواهد شد.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری فارس اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد، دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز موسسات و شرکتهای دانش بنیان را خریداری و در اختیار آنها قرار دهیم.

در ادامه دکتر مجید ارشاد لنگرودی، رئیس دانشگاه شیراز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیز تبریک به مجموعه پارک علم و فناوری فارس بابت موفقیتهای به دست آمده، بیان داشت باید همگی همدل و همسو باشیم و پارک علم و فناوری فارس بهترین مکان برای نتیجه دادن نتایج تحقیقات و پژوهش ها در استان فارس است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه شیراز اراده همکاری و همفکری متقابل وجود دارد ادامه داد: از 18000 دانشجوئی که در دانشگاه شیراز تحصیل می کنند، نیمی در مقطع تحصیلات تکمیلی به تحصیل مشغولند که فرصت مناسبی برای ایده پردازی است و بایستی از ظرفیت و توانمندی این افراد استفاده شود.

ایجاد دانشکده گردشگری و هتل داری از اهداف دانشگاه شیراز است که دکتر ارشاد به آن اشاره کرد و همکاری متقابل با پارک علم و فناوری فارس را در این زمینه بسیار مفید و موثر دانست.

 دکتر ارشاد ادامه داد: مبنای اقتصاد بر مبنای دانائی است و دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری در این امر پیشرو هستند.

در ادامه دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به طرح ریزی راهکارهای عملیاتی برای تحقق مفاد تفاهم نامه از تصویب مجوز دایر کردن دفاتر نمایندگی پارک علم و فناوری فارس در دانشگاه شیراز، مجوز به اعضای هیات علمی به منظور حضور در موسسات و شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس و همچنین وصل شدن شبکه فناوری اطلاعات دانشگاه با شبکه پارک علم و فناوری فارس خبر داد.

ارتباط پارک علم و فناوری فارس با کانونها و انجمن های موجود در دانشگاه شیراز از مواردی بود که قائم مقام دانشگاه شیراز به آن اشاره کرد و این امر را باعث افزایش انگیزه در بین دانشجویان و ارتباط بیشتر آنها با پارک علم و فناوری فارس دانست.

هم چنین دکتر احمد عریان، معاون پژوهش دانشگاه شیراز و عضو شورای پارک علم و فناوری فارس، نیازسنجی در استارتاپ، تحقیق و توسعه و آموزش را امری جدی دانست و بیان داشت که بایستی روابط متقابل قانون مند و دارای ساختار مشخص شود.

وی خواستار آن شد که فناوری های تولید شده در دانشگاه به پارک علم و فناوری فارس ارجاع و پژوهش های ایجاد شده در پارک علم و فناوری فارس به دانشگاه فرستاده شود و همچنین ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه زمینه همکاری متقابل تجهیزات آزمایشگاهی را فراهم سازد.

دکتر تقوی معاون آموزشی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به نقش اعضای هیات علمی در توسعه استان، استفاده از ظرفیتهای این عزیزیان را فرصت مناسبی دانسته و خواستار این شد که روی دانش آموختگان دانشگاهی سرمایه گزاری شود تا بخشی از مشکلات اشتغال زائی برطرف شود.

در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری متقابل به امضاء روسای پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه شیراز رسید.