داستان موفقیت SAS از زبان فاطمه فرهی

مارس 8, 2016

AMN_9386

پالایشگاه شیراز برای اصلاح روند فروش محصولات خود به نرم افزاری احتیاج داشت تا بتواند این روند را برنامه ریزیی و کنترل نماید و بتواند با دقت وسرعت عمل بیشتر و هزینه کمتری محصولات خود را بفروش برساند.روند فروش محصولات پالایشگاه شیراز به اینصورت بود که محصولات از طریق بورس به فروشنده های مختلف فروخته می شد اما پالایشگاه شیراز برای تحویل محصولات به مشکلاتی در سیستم کاری خود برخورده بود.

مشکلات:حراست اطلاعی از میزان سهمیه نداشت و بهمین دلیل برای کنترل ورود و خروج خودروها با مشکلاتی روبرو می شد. قبل و بعد از بارگیری محصولات, خودرو مسئول بارگیری باید وزن می شد که وزن ماشین به صورت دستی از باسکول خوانده می شد و به راحتی امکان تغییر آن بود.سهمیه موجود در پالایشگاه بعد از هر بارگیری باید به صورت دستی محاسبه و کم می شد و مراحل مربوط به فاکتور و حسابداری نیز دستی و با تاخیر زیادی انجام می شد که در نتیجه سهمیه با حداقل یک روز تاخیر اعلام می شد که باعث مشکلات و اشتباهات زیادی در تحویل محصولات شده بود.

راه حل: امکانتی توسط SAS داده شد که حراست و تمام واحدهای مربوطه بتوانند در هر لحظه از میزان سهمیه موجود اطلاع داشته باشند و حراست  ورود و خروج خودروها را بر اساس سهمیه کنترل کند. همچنین وزن خوانده شده توسط باسکول به صورت اتوماتیک و سیستمی صورت گرفت که به این ترتیب از هرگونه تغییر دستی جلوگیری شد.بوسیله SAS بخش حسابداری هم امکان تحویل فاکتور لحظه ای را پیدا کرد که در نتیجه حسابداری هم به روز شد.

نتیجه:در نهایت SAS به پالایشگاه کمک کرد تا بتواند فرآیند فروش خود را منظم تر, کم هزینه تر و سریعتر انجام دهد . گزارشها و سهمیه ها به روز شد,  روند مالی و حسابرسی ها سریعتر انجام می شود.