داستان موفقیت پروژه های NPD و MR از زبان فاطمه فرهی

مارس 8, 2016

fatti

شرکت کاشی مرجان از دو بخش اساسی تحقیقات بازار (Market Research) و طراحی محصول جدید (new product design) تشکیل شده است. بخش تحقیقات بازار وظیفه ی تحقیق در مورد سلایق مردم و نیاز بازار در زمینه ی کاشی با ارائه یک سری پرسشنامه ها به دو صورت ادواری و موردی را دارد که پس از اعلام نتیجه از طرف گروه تحقیقات بازار،  بخش NPD مسئول طراحی و تولید براساس این نتایج  می باشد.

مشکل شرکت کاشی مرجان این بود که دو بخش NPD و MR باهم در ارتباط کامل نبودند و اطلاعات بخش های مختلف کارخانه اعم از تحقیقات بازار، طراحی، آزمایشگاه و خط تولید با هم به اشتراک گذاشته نمی شد که باعث مشکلاتی در برنامه ریزی تولیدکاشی و زمانبندی عرضه به بازار شده بود و در نهایت شرکت را متحمل ضررهای مالی می کرد.

شرح فعالیت:بعد از بررسی مشکلات موجود امکاناتی ایجاد کردیم که دو بخش NPD و MR باهم در ارتباط باشند و اطلاعات مراحل مختلف پروژه ها با تمامی قسمت ها به اشتراک گذاشته شود.

 MR ‎توانایی تولید پرسشنامه برای بخش تحقیقات بازار به صورت داینامیک را به کاشی مرجان داد, قبلا یکسری پرسشنامه ی دستی وجود داشت که پروسه تغییر در آن سخت و زمانبر بود. ‏به کمک MR فعالیت ها سریعتر، راحت تر , با هزینه کمتر و طبق برنامه ریزی پیش رفت.

در NDP فرآیند ها در پرتال کاربری بخش های مربوطه قرار می گیرد و مدیریت نیز میتواند روی تمامی بخش ها نظارت داشته باشد. همچنین R&D  کلاس تعریف کردیم که باعث شد این نرم افزار از تمامی نرم افزارهای تولیدی متمایز باشد. R&D  کلاس نشان می داد پروژه چند روزه، هر فاز چند درصد پیشرفت داشته است و چه فعالیت هایی انجام می گردد که باز هم این قسمت به صورت داینامیک کار میکند.

نتیجه: کل فرآیندها در کاشی مرجان توسط نرم افزارهای ارائه شده ما که بصورت داینامیک طراحی شدند‏ تغییر یافت. به صورتی که بدون نیاز به پشتیبانی امکان تغییر در تمامی قسمت ها وجود دارد. هم چنین امکان ارتباط با نرم افزار مالی شرکت کاشی مرجان توسط کد مهیا شد .

  • از مزایای این نرم افزار این می باشد که فقط مربوط به فرآیند تولید کاشی نمی باشد و برای محصولات دیگر هم کاربرد دارد.