جلسه هم اندیشی بانوان فعال با حضور مشاور وزیر فناوری اطلاعات

جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ  بانوان فعال حوزه آی تی ، با حضور مشاور وزیر فناوری اطلاعات (سرکار خانم محمدی) روز یکشنبه 4/07/95ساعت 10 صبح در دفتر استانداری برگزار گردید.

 در این جلسه آقای مهندس سهرابی(رئیس فناوری اطلاعات استانداری)،آقای دکتر هاشمی (رئیس اداره کل فناوری اطلاعات استان فارس)،آقای پژوهش معاون سیاسی استانداری فارس،خانم محمدی (مشاور وزیر فناوری اطلاعات در امور بانوان)، خانم دستغیب و خانم مهندس وثوقی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان فارس و جمعی از اعضای سازمان و بانوان فعال در بخش دولتی و خصوصی حضور داشتند.

ابتدا خانم محمدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و  نقش فعال بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی، پررنگ ترین بخش شعار دولت یازدهم را رسیدگی به امور بانوان و استفاده از بانوان توانمند در سیاست های کشور دانست.

همچنین ایشان از بانوان فعال خواستند که خودشان را باور داشته باشند و در صدد مهارت اندوزی جهت احیای اشتغال های نیمه مرده باشند و باتوجه به اینکه در کشور ما کارآفرینی رونق گرفته است در صدد خوداشتغالی و کسب و کارهای کوچک باشند.معتقد بودند در سال های گذشته بانوان بیشتر نقش های پشتیبانی را ایفا می کردند و لیکن در صدد هستیم که در سیاست های کلان کشور نیز دخیل باشند.

دکتر هاشمی که دیگر سخنان این جلسه بودند به نقش بانوان در جامعه تاکید کردند و خاطرنشان کردند همه می دانیم که نیروی انسانی از مهم ترین منابع یک کشور می باشد و بانوان می بایست در نقش های خانوادگی و اجتماعی خود بدرخشند و فرهنگ سازی کنیم تا سوءتعبیرهایی که در مورد نقش های بانوان وجود دارد اصلاح گردد.هم چنین تاکید کردند که پتانسیل های زیادی در کشور وجود دارد که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

خانم مهندس وثوقی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان فارس ضمن خیرمقدم به سرکارخانم محمدی و تشکر از حضور ایشان، تعداد اعضای سازمان به صورت تفکیکی و همچنین تعداد بانوان عضو سازمان را شرح دادند. وخاطرنشان کردند درست است که مساله مالی مهم است  ویکی از انگیزه های فعالیت محسوب میشود  ولی همچنان به حمات دولت نیازمند هستیم ودر خیلی از موارد  به ظاهر به سمت خصوصی سازی پیش می رویم ولی همچنان تصدی گری دولت دیده میشود و شرکت هایی که از پیکره دولت به وجود می آیند ضربات جبران ناپذیری را به شرکت های خصوصی وارد می کند. هم چنین خیلی از شرکت ها نمی توانند مطالبات خود را حتی از بخش های دولتی دریافت کنندو یا حتی سازمان های دولتی در کنار خودشان شرکت های خصوصی تشکیل داده اند که شرکت های باسابقه و با انگیزه را از بین می برد.

سازمان نظام صنفی رایانه  با بخش های خصوصی حتی کارخانجات ها نیز ملحق شده است و به آنها در درست کردن خیلی از زیرساختها کمک می کند اما باز دیده میشود که این شرکتهای به ظاهر خصوصی اجازه هیچ اقدامی را به این سازمان نمیدهند. ایشان از خانم محمدی پیگیری این امور و حمایت دولت در این زمینه خواستار شدند.

در ادامه این جلسه برخی از فعالان بخش خصوصی و دولتی دغدغه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند:

خانم دانشمند رئیس هیات مدیره شرکت پیک فرزانه پویان خواستار بومی سازی و ارتقاء ICT  درشان شهر شیراز و تقسیم عادلانه  بودجه و امکانات در سطح کشور و بالاخص شیراز شدند.

خانم عالم رهنما از مشاوران این سازمان خواستار متمرکز بودن موضوع و خروجی مناسب از این مباحث شدند و اینکه موضوعات  به صورت تفکیکی مورد بحث قرار بگیرد تا از آن نتیجه گیری مطلوب و مورد نظر حاصل گردد.

خانم جوکار از سازمان فاوا شهرداری شیراز خواستار به روز شدن آموزش های ICT در ارگان های دولتی بودند.

آقای پژوهش معاون سیاسی استانداری نیز تاکید کردند که وظیفه دولت بسترسازی است هرشخص خودش می بایست تلاش کند .دولت دیگر جذب نیرو ندارد و متمرکز بر تعدیل نیروست.همه باید کمک کنیم تا جامعه را از شرایط نامطلوب نجات دهیم.