تاریخچه تاسیس شرکت

می 18, 2020

پست اینترنتی

25 اردیبهشت 88

شرکت پيک فرزانه پويان با نام تجاري پويان، در 24 خرداد ماه سال 1388 با تکيه بر تجارب بيش از 14 ساله اجرايي و مديريتي در زمينه فناوري اطلاعات و مديريت بنگاه هاي خصوصي، تاسيس گرديد. موسس شرکت و سرمایه گذار اصلی، خانم فرزانه دانشمند، از سال 1388 تا سال 1393، در سمت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره این شرکت فعالیت داشتند و طی این مدت، مهمترین برنامه هایی که ایشان دنبال نموده و به نتیجه رسانده اند به طور کلی به شرح زیر بوده است:

  • تثبیت موقعیت شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان به مفهوم واقعی
  • ایجاد اعتبار برای شرکت از طریق انجام پروژه های کوچک موفق
  • ایجاد زیرساخت های مالی، اداری، پرسنلی شرکت به منظور ایجاد زمینه برای توسعه آتی
  • ایجاد وجاهت قانونی برای شرکت از طریق شفاف سازی فعالیت های شرکت به عنوان یک پایه اصلی برای رشد و توسعه آتی
  • ارتقای سطح شرکت از هسته به شرکت نوپا و در حال رشد و سپس به شرکت بالغ و آماده برای سرمایه گذاری جهت جهش های بزرگتر
  • واقعی سازی کسب و کار با تقبل کلیه مسئولیت های شرعی و قانونی در مقابل پرسنل و سازمان های قانونی و نظارتی کشور
  • تبیین اهداف و تعیین بازار دقیق شرکت و توسعه بخش تولید نرم افزار به عنوان سرویس با توجه به رشد این حوزه در صنعت فناوری اطلاعات کشور
  • متوازن سازی بخش تحلیل نرم افزار و مشاوره بهبود سازمان با بخش تولید نرم افزار
  • متوازن سازی بخش توسعه محصولات و خدمات جدید با بخش تجاری سازی و فروش سرویس ها

از اواسط سال 1393، با حضور آقای مهندس ساسان عباسی با تجارب موفق و دانش متمایز کننده در زمینه الگوهای تولید نرم افزارهای مختلف بر بسترهای مختلف و برای محیط های متنوع، تغییرات هوشمندانه ای در راهبری شرکت پویان ایجاد گردید. آقای عباسی جوان، متحور و جسور در صنعت تولید نرم افزار، اقدام به طراحی و ایجاد خط تولید نرم افزارهای بزرگ مقیاس تحت وب و قابل اجرا بر بسترهای مختلف و مدیاهای دسترسی مختلف به صورت همزمان، نمود و در پایان سال 1393، شرکت پویان مجهز به خط تولید نرم افزاری منحصر به فردی که قابلیت مقایسه و به گزینی و ارزیابی با نمونه های خارجی را به راحتی دارد، گردید. در همین زمان، ایشان به عنوان مدیر عامل جدید منصوب گردید و همزمان مسئولیت توسعه فناوری شرکت و مدیریت ارشد تکنولوژی شرکت را عهده دار گردیدند و خانم فرازنه دانشمند در سمت رئیس هیأت مدیره، مسئولیت توسعه بازار و کسب و کار را عهده دار گردیدند.

دیگر اعضای جوان هیأت مدیر پویان، جناب آقای پورداد دانشمند و سرکار خانم مهندس ساناز عباسی، به عنوان نفرات پشتیبان به ترتیب آقای عباسی و خانم دانشمند، مسئولیت های خطیری را عهده دار گردیدند. آقای دانشمند به عنوان دستیار مدیر ارشد فناوری و به عنوان مدیر محصول در چند پروژه آقای عباسی را یاری می رسانند و خانم مهندس عباسی به عنوان کارشناس مسئول واحد صدای مشتری در بخش توسعه کسب و کار با خانم دانشمند همکاری دارند.